Trouwe klanten een gemakkelijke en unieke bestelervaring bieden

Voor The Smooth Brothers heb ik een applicatie ontworpen om de ervaring van bestellen bij de zaak over te zetten naar een online ervaring voor hun klanten. Het doel van de applicatie was om klanten een reden te geven om terug te komen.

Bedrijf

The Smooth Brothers

Doelgroep

Loyale klanten en studentenvan 18 - 30 jaar uit Groningen

Loyale klanten en s
tudentenvan 18 - 30 jaar uit
Groningen

Gebruikte applicaties

Figma, Photoshop

Onderzoeksmethodes

Interviews, gebruikersobservatie, enquêtes, gebruikerstesten

Interviews, gebruikers-
observatie, enquêtes,
gebruikerstesten

Uitdaging

Er was een lage engagement van klanten, de huidige website was te transactioneel en mistte uitstraling en binding met de gebruiker. Daarnaast werd er geen gebruik gemaakt van het loyaliteitsprogramma. Hierdoor liepen ze potentiële klanten mis.

Resultaat

Het applicatie prototype scoorde beter dan de website op aantrekkelijkheid, transparantie, efficiëntie, bruikbaarheid, stimulatie, originaliteit.

De onboarding verbeteren

Om de aandacht van gebruikers direct te grijpen, heb ik een onboarding ontworpen voor nieuwe en loyale klanten, waarin kort wordt uitgelegd hoe je punten kan verdienen voor het loyaliteitsprogramma. Deze punten spaar je bij elkaar door smoothies te maken en te bestellen, maar ook door de ervaring te delen.

Een unieke manier van bestellen

Oplossingen / functies in het prototype:
• “Smooth Builder” — klanten kunnen hun eigen smoothie samenstellen met combinatie van ingrediënten
• Camera / share-functie — gebruikers kunnen foto’s delen (Instagram) en loyaliteitspunten verdienen
• Ordergeschiedenis — inzicht in vorige bestellingen, locaties, voedingswaarden
• Smooth Shop — loyaliteitspunten besteden, overzicht van producten en dichtstbijzijnde bar
• Loyaliteitsprogramma in app — barcode, uitnodigen van vrienden, evenementen, afspeellijst.

Conclusie

Het prototype heeft succesvol de gebruikservaring verbeterd en de betrokkenheid verhoogd. Nieuwe en bestaande klanten worden aangespoord om het loyaliteitsprogramma te volgen en de kernwaarden van het bedrijf zijn in het ontwerp verwerkt.